СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ РОЗВІДКИ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2411-4014-2019-04-116-124Ключові слова:
маркетингова розвідка, веб-сайт, Google Analytics, система веб-аналітики, аудиторіяАнотація
У період постійних змін проведення маркетингової розвідки спрощують сучасні інформаційні технології. У статті на прикладі такої системи веб-аналітики як Google Analytics розглянуто як може сьогодні працювати маркетингова розвідка. Google Analytics дозволяє збирати статистику про поведінку користувачів на сайті і формувати на підставі отриманих даних аналітичні звіти: можна підсліджувати відвідуваність, конверсію і дохід Інтернет-просування; вивчити проблеми як самого ресурсу так і рекламних компаній в мережі та управляти ними більш ефективно. Google Analytics на основі отриманих даних з cooke-файлів дозволяє сформувати звіти про аудиторію насамперед за такими ознаками як демографія, інтереси, місцезнаходження, нові користувачі і повернені, періодичність і час останнього відвідування, а також звіти з огляду по мобільних пристроях, шляхи яким користувачі заходили на шлях та інші. Такий аудит дозволяє побачити слабкі сторони сайту. Отримати проміжні дані і зробити остаточні висновки про результативність тих чи інших доробок. Окрім цього, Google Analytics аналізуючи референт, визначає зміст пошукового запиту і заносить його в параметр «Ключове слово», це є підґрунтям для формування ефективної контекстної реклами.
Незважаючи на очевидні переваги для власників сайтів від використання цієї програми виникає ряд проблем етичного характеру. Деякі компанії отримують інформацію за допомогою використання вразливості програмного забезпечення чи шляхом отримання доступу до системних сервісів телефону. Постійний збір даних під час маркетингової розвідки породжує і інші проблеми: можна легко отримати доступ до певної інформації про людину для її подальшого використання при шантажі з вимаганням відкупу; або легко отримати інформацію про людину просто відкривши її браузер.
Отже, маркетингова розвідка є необхідною для розроблення та коригування маркетингового плану компанії для прогнозу майбутніх змін. На жаль, сьогодні маркетингова розвідка нерідко здійснюється за допомогою методів комерційного та промислового шпигунства, що є причиною моральних та правових проблем. Сьогодні в світі починають здійснюватися певні заходи щодо розробки великими компаніями безпечних та відкритих методів обробки приватних даних користувачів без їх безпосередньої ідентифікації. Перспективою подальших досліджень повинна стати розробка законодавчої бази та правил, які обмежили б втручання в приватне життя людей, залишаючи можливим здійснення маркетингової розвідки, а також, унеможливили б її негативний вплив на життя людей.



