Передумови ефективного мотивування працівників

Автор(и)

  • Lubov Lipych Lesya Ukrainka Eastern European National University , , Восточноевропейский национальный университет имени Леси Украинки , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Oksana Kchilycha Lesya Ukrainka Eastern European National University , , Восточноевропейский национальный университет имени Леси Украинки , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Myroslava Kushnir Lesya Ukrainka Eastern European National University , , Восточноевропейский национальный университет имени Леси Украинки , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Viktor Zagoruyko Луцький національний технічний університет image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29038/2411-4014-2017-03-32-39

Ключові слова:

системи мотивації праці, змістовність праці, демотиватори, напрями підвищення ефективності праці.

Анотація

Для успішного керування поведінкою людей у процесі їхньої трудової діяльності дуже важливо мотивувати їх до праці. Для кращого розуміння сенсу мотивування в статті досліджено сутність і сенс людського праці.
Обґрунтовано, що найбільш цінною вважається та робота, де працівник відчуває власну необхідність, корисність. Цієї думки більшою мірою дотримуються особи зрілого віку. Ті види робіт, де краща організація праці, згуртований колектив, сприятливі умови праці, більшпривабливі для молодих працівників. Підвищенню професійно-кваліфікаційного рівня надають перевагу особи середнього віку, причому з досягненнями певної вікової межі ця закономірність починає знижуватись. У якості важливих чинників мотивації персоналу розглядають суб’єктивні чинники вибору
професії та рівня кваліфікації, що визначаються рівнем престижності праці.
На підвищення якості й задоволеності працею впливають певні групи чинників. Проте зауважено, що чинників, які знижують рівень нашої готовності до роботи, більше. До причин демотивації персоналу відносять несправедливу оплату, погані умови праці, відсутність організаційної чіткості, неприйнятний стиль керівництва, несформовану корпоративну культуру, відсутність професійного росту, відсутність можливості навчання, нестачу кваліфікованих фахівців і керівників, які здатні оцінювати й приймати рішення про відповідність кандидата наявній вакансії, нездатність
забезпечити працівників високої кваліфікації її подальшим ростом, приймання на роботу співробітників, які не зацікавлені в ній, невідповідність очікувань працівників і підприємства, нездатність працівника швидко реагувати й приймати правильні рішення в нестандартній ситуації, відсутність умов, за яких мотиви співробітника сприяли б його ефективній професійній діяльності тощо. Доведено, що усунення причин зниження мотивації – запорука успішної роботи з управління персоналом.

Завантаження

Опубліковано

2017-10-10

Як цитувати

[1]
2017. Передумови ефективного мотивування працівників. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 3, 11 (Жов 2017), 32–39. DOI:https://doi.org/10.29038/2411-4014-2017-03-32-39.