КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ І НОВІ МЕДІА: ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНТЕНТУ ВЕБСАЙТІВ І ПОРТАЛІВ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2786-4618-2025-01-176-183Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, «нові» медіа, переваги «нових» медіа, інтернет-портали, веб-сайти підприємств, просторове та часове охоплення.Анотація
Вступ. Встановлено, що корпоративна соціальна відповідальність ґрунтується на припущенні, що підприємства добровільно вживають заходів для покращення життя зацікавлених сторін та чистоти довкілля. Корпоративна соціальна відповідальність є просоціальною діяльністю, усі заходи здійснюються добровільно і орієнтовані на конкретних зацікавлених сторін. Доведено, що Інтернет як інструмент розповсюдження інформації має значну кількісну та якісну перевагу перед традиційними медіа. До його переваг відносяться: необмежене просторове та часове охоплення, доступність інформації, простота та швидкість спілкування, інтерактивність тощо
Мета статті полягає в аналізуванні ролі нових медіа в просуванні ідеї корпоративної соціальної відповідальності шляхом представлення результатів емпіричного дослідження використання веб-сайтів підприємствами.
Методи. Інтернет є соціальним середовищем. Це змінює відносини між відправником і одержувачем інформації, який стає рівноправним партнером у публічному діалозі. Інтернет створює можливість індивідуалізації інформації.
Результати.. На основі проведених досліджень обґрунтовано, у випадку вебсайтів організацій, які займаються корпоративною соціальною відповідальністю (КСВ), обсяг тексту, присвячений темі КСВ, на більшості сайтів можна вважати середнім або малим; охоплення питань, порушених на вебсайтах підприємств, переважно велике; текст мав інформаційний характер, в окремих випадках - інформаційно-проблемний; представлені матеріали відрізнялися високою цілісністю та зрозумілістю; на більшості досліджуваних сайтів представлено місію організації; мова проста та зрозуміла. Аналіз інтернет-порталів показав, що кількість тексту, присвяченого корпоративній соціальній відповідальності є великою; поданий контент характеризувався прозорістю та послідовністю; переважали тексти проблемно-інформативного характеру; мова текстів чітка та зрозуміла; опубліковані повідомлення потенційно високоефективні. Портали передбачали двостороннє спілкування. Вони містили бібліотеки та освітні портали, освітні траєкторії. Половина порталів мала англомовну версію. Більшість сторінок містили рекламу. Загальна привабливість порталів вища, ніж у випадку веб-сайтів.
Висновки. Зазначено, що можливості, які надає Інтернет, все ще не використовуються повністю. Рівень досліджуваних сайтів був доволі різноманітним. Більшість сайтів мали радше інформаційний, ніж проблемний характер, а обсяг тексту, змістова цінність і їхня привабливість були різними.
Посилання
1. Commission of the European Communities, Green Paper. Promoting a European framework for Corporate (2001).Social Responsibility. Brussels.
2. Kotler Ph., Lee N.(2005). Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Course, JohnWiley & Sons, New Jersey/
3. Lipych L.H., Khilukha O.A., Kushnir M.A. (2022). Trend svidomoho spozhyvannia molodykh spozhyvachiv v konteksti sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstva ta tsyrkuliarnoi ekonomiky. [The trend of conscious consumption among young consumers in the context of corporate social responsibility and the circular economy]. Economic, social and legal aspects of enterprise management. Context of the political and economic crisis @ Copyright by Monika Dobska, Ryszard Kamiński & Authors, Poznań S.93-119. .(in Ukrainian).
4. Friedman M. (1970).The Social Responsibility of Business is to increase its Profit. New York Times Magazine.September. 13. Р.122-12.
5. Porter M.E., Kramer M.R. (2002). The competitive advantage of corporation philanthropy. Harvard Business Review. No 80(12).
6. Pro marketynh «Marketynh v Ukraini». KSV - korporatyvna sotsialna vidpovidalnist”[About marketing «Marketing in Ukraine». CSR - corporate social responsibility”] Аvailable at: http://www. ua-marketing. com. ua/?page_id=667.(in Ukrainian).
7. Hryhorova Z. V.(2017). Novi media, sotsialni media, sotsialni merezhi - iierarkhiia informatsiinoho prostoru.[ New media, social media, social networks - the hierarchy of the information space]. Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva : zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 3(57). S. 93-100. .(in Ukrainian).
8. Yak povnomasshtabna viina vidobrazylasia na kilkosti internet-korystuvachiv v Ukraini.[ How a full-scale war affected the number of Internet users in Ukraine]. URL: https://www.slovoidilo.ua/2024/04/15/infografika/suspilstvo/yak-povnomasshtabna-vijna-vidobrazylasya-kilkosti-internet-korystuvachiv-ukrayini .(in Ukrainian).
9. Pomering A., Dolnicar S.(2009). Assessing the Prerequisite of Successful CSR Implementation: Are Consumers Aware of CSR Initiatives? «Journal of Business Ethics»No. 85.
10. Berelson B. (1952).Content Analysis in Communication Research, Free Press, New York.



